Nie, nie będę tu pisała o rozpoznawalności czy zdobyciu poklasku. Akurat daleko mi do tego. Jeśli masz takie zapędy, to może warto zostać celebrytą. Na to też są sposoby:)
Dziś za to będzie o:
Dlaczego warto mieć markę osobistą?
Jeśli prowadzisz swój biznes, znasz zapewne badania, które mówią, że obecnie zanim klient coś od ciebie kupi, musi zetknąć się z twoją marką lub z tobą kilkanaście razy.
Czy tak jest faktycznie? No tak.
Sama gdy kupuję usługi, to najchętniej kupuję od osób, które są mi znajome. Nie, nie znam właścicieli biznesów osobiście. Znam ich z internetu właśnie. Tu poczytam posty, tam obejrzę jakieś video, za chwilę pójdę na webinar. Dopiero po tych zdarzeniach jestem gotowa, aby zapłacić tej osobie za usługę.
Też tak masz? Tak lub nie – napisz koniecznie w komentarzu!
Zdobądź sympatię twojego klienta
Dlaczego tak się dzieje?
Bo zazwyczaj chętniej kupujemy od osób, które znamy, choćby z wirtualnego świata. Chętniej zostawiamy nasze pieniądze osobom, które wzbudzają naszą sympatię, prawda? Kupiłbyś coś od polityka, którego nie znosisz? Założę się, że nie ;)
Ale… bądź sobą. Ludzie mocno wyczuwają sztuczność i to, że na siłę próbujesz się im przypodobać. Albo na siłę zwrócić ich uwagę.
Zadbana naturalność – tak właśnie często pokazuję właścicieli biznesów na zdjęciach. Pokazuję ich przy pracy. Makijaż i ubiór – to wszystko musi być spójne z tym, czym się zajmujesz.
Jeśli jesteś pośrednikiem nieruchomości, do zdjęć ubierzesz się najczęściej w eleganckie ciuchy, zrobisz ładny makijaż. Twoja sesja fotograficzna w sprzedawanym mieszkaniu lub domu będzie znakomitym pomysłem.
Jeśli jesteś mechanikiem samochodowym, to twój klient najchętniej zobaczy cię w roboczym kombinezonie, na tle pięknej fury twojej, lub twojego klienta.

Zapytaj klienta, czy zgodzi się na zdjęcia w jego mieszkaniu lub domu albo z jego pięknym autem, które przyprawia cię o szybsze bicie serducha. Możesz dać mu niewielką zniżkę, aby się zgodził.
Co ty na to?
Napisz do mnie koniecznie, a zaaranżujemy wspólnie twoją wizerunkową sesję fotograficzną.

Wizerunek eksperta
Lubienie to jedno, ale jest jeszcze wizerunek eksperta.
Gdy poszukuję na przykład geodety, to często wybieram takiego, którego ‘znam’ z mediów społecznościowych. Widzę, że jest w swojej dziedzinie ekspertem, bo jako taki mi się w tym, co pisze pojawia. I takie przekonanie mocno się zakorzenia w głowie. Najczęściej całkiem nieświadomie.
Nie wszyscy muszą cię lubić
Oczywiście nie wszystkie osoby mnie przekonują. Wtedy wychodzę i już nie wracam. Twoi klienci robią tak samo. Czy to źle? Oczywiście, że nie! Być może stracisz niektóre osoby, ale! Będą to osoby, które i tak nigdy nic by od ciebie nie kupiły.
Sama cieszę się, że takie niezainteresowane osoby odchodzą. Nie muszę płacić za wysyłanie do nich newslettera, nie muszę mieć dla nich miejsca na darmowym webinarze, nie wydaję kasy na to, aby dotrzeć do tych osób z reklamą.
W zamian będą przy tobie trwały osoby, które są naprawdę zainteresowane twoimi usługami. I które z dużym prawdopodobieństwem, prędzej czy później, staną się twoimi klientami.
Budowanie marki osobistej wymaga czasu
Czasem klient, który pozna twoją markę osobistą, przyjdzie po usługę po kilku miesiącach czy latach. Czasem zwyczajnie dlatego, że tu i teraz twojej usługi nie potrzebuje. Ale gdy już zdarzy się taka potrzeba, to jak myślisz, do kogo przyjdzie kupić?
To jest klient, który już cię zna. Który już tobie ufa. I który właśnie jest gotów skorzystać z twojej usługi.
Ale to przecież nie zadziało się samo. To dzięki twojej pracy i temu, że pokazujesz się w roli eksperta w swojej dziedzinie. Dzięki temu, że codziennie i wytrwale budujesz swoją markę osobistą.
Relacje i biznesie i 3 sposoby jak je budować
I tu dochodzimy do drugiego sedna. A mianowicie do relacji. Relacji w biznesie.
Mogą to być relacje wirtualne, niekoniecznie osobiste. Buduj je codziennie.
Konferencje i spotkania, niekoniecznie branżowe
Na przykład przez uczestnictwo w branżowych eventach, śniadaniach biznesowych, w konferencjach i spotkaniach.
Możesz również zostać prelegentem – to znakomicie buduje nie tylko rozpoznawalność twojej marki osobistej, ale również relacje. Ludzie po takim wystąpieniu podchodzą, aby zadać ci swoje pytania. Dzięki temu lepiej i na dłużej cię zapamiętają.
Jako pośrednik nieruchomości możesz chodzić nie tylko na spotkania branżowe, ale również na ogólno biznesowe. Na takich spotkaniach też spotkasz twoich potencjalnych klientów. Mechanika samochodowego dziś każdy z nas potrzebuje, również jeśli jest właścicielem biznesu.
Webinary
Spotkania i webinary online to kolejny pomysł na budowanie relacji. Nawet, jeśli nie widzisz uczestników, to dzięki zadawanym przez nich pytaniom, masz wrażenie, że po webinarze już ich znasz, prawda?
Pomyśl na ile silniej działa to w drugą stronę. Uczestnicy webinaru słuchają cię i oglądają przez godzinę lub dwie. Raz, drugi i trzeci. Wierz mi, że to doskonale buduje relacje!
Nie wiesz, o czym zrobić webinar? Tematów w necie jest naprawdę mnóstwo, wystarczy zrobić nawet mały research!
Jeśli jesteś pośrednikiem nieruchomości, powiedz klientom na co mają zwrócić uwagę podczas zakupu mieszkania. Zaproś eksperta od kredytów. Obecnie jest to szczególnie gorący temat, gdy weszły kredyty 2%. Nawet jeśli Ty wiesz o co w tym chodzi i jak mało osób skorzysta, to wiesz mi, że twoi klienci niekoniecznie to wiedzą. A chętnie się dowiedzą!
I tak dalej :)
Jeśli jesteś mechanikiem samochodowym, pokaż swoim potencjalnym klientom kilka sztuczek jak zadbać o ich ukochane auto. Możesz zrobić to w formie zdjęć i artykułu na blogu albo – nawet krótkiego – video. W motoryzacji znów: tematów jest od licha i ciut! Nawet mi się zrymowało, o! :)
Newsletter
Pisz newsletter. Pisz do ludzi. Do twoich klientów i potencjalnych klientów. Dzięki newsletterowi również możesz sprzedawać usługi czy produkty!
Jeśli jesteś pośrednikiem nieruchomości, na liście mailingowej masz gotową listę osób, spośród których ktoś zdecyduje się na zakup sprzedawanej przez ciebie nieruchomości.
Jeśli jesteś mechanikiem samochodowym, to możesz klientów zapraszać przez newsletter na akcje serwisowe lub promocyjne usługi w okresach posuchy.
Napisz proszę koniecznie w komentarzu, jak pomogło Ci to, co przeczytałeś.
Do zobaczenia po drugiej stronie migawki!


Mam na imię Alicja i jestem fotografem.
Współpracuję głównie ze specjalistami z branży nieruchomości, którzy chcą zarabiać więcej, sprzedając szybciej, dzięki fotografii wnętrz oraz home stagingowi.
Pomagam im wykreować markę osobistą poprzez profesjonalne zdjęcia wizerunkowe.
Właścicielom biznesów stacjonarnych pomagam pomnażać dochody dzięki fotografiom wnętrz, które sprawiają, że klienci przychodzą chętniej i częściej.
Uczę, jak robić przyciągające wzrok klienta zdjęcia nieruchomości, nawet bez tony sprzętu i poświęcania godzin na ich obróbkę.